Середа
09.07.2025
06:35
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Макіївська загальноосвітня школа I-III  ступенів № 16
Головна Реєстрація Вхід
Каталог файлів »
Наша школа

Навчальна дія-ть

Орг. моменти

Позакласна робота

Щоденник

Головна » Файли » Навчальна діяльність » МО Гуманітарного циклу

Рекомендації з історії (Конспекти)
13.11.2012, 15:04

            Конспекти:

            Слово «конспект» походить від латинського conspectus, що означає «огляд». Це короткий, письмовий виклад змісту книги, статті, лекції тощо.

            Конспект треба складати саме як огляд основних думок, ідей твору без подробиць і другорядних деталей. Дуже детальний конспект – це вже не конспект. За своєю структурою конспект найчастіше відповідає плану роботи.

            Дослідники розрізняють наступні типи конспектів:

                        1) Плановий. Його легко отримати за допомогою попередньо складеного плану твору. Кожному питанню плану відповідає певна частина конспекту.

2) Текстуальний. Це конспект, створений в основному з цитат.

3) Вільний. Він поєднує виписки, цитати, іноді тези. Частина його тексту може мати план.

4) тематичний. Він дає більш-менш вичерпну відповідь на поставлене питання-тему.

            Конспектування – це короткий виклад основного змісту, суті будь-якого тексту.

            Як відомо, в історичному тексті знаходиться інформація двох типів: основна і допоміжна. Основна інформація, що має найбільш суттєве значення для розкриття змісту теми або питання. Призначення допоміжної інформації – допомогти читачу краще засвоїти пропонований матеріал, До цього типу інформації відносять різного роду коментарі.

            Основну інформацію треба записувати якомога повніше. Допоміжну, навпаки, або повністю слід викинути, або залишити в дуже скороченому вигляді.

            Зміст конспектування складає переробка основної інформації для її узагальнення і скорочення. Узагальнити – це означає навести її у більш загальній. Схематичній формі, у вигляді висновків, окремих заголовків, викладення основних результатів тощо.

            Об’єктом скорочення може бути не тільки сама інформація, але й форма її письмового викладення, тобто, запис окремих слів і речень. Наприклад: с/г (сільськогосподарський), про-ть (промисловість), поч. ХХ ст. (початок ХХ століття) тощо.

            Часто, скорочуючи конспектований текст, вдаються до використання умовних позначень, символів.

Наприклад: = наслідок, сума; ? сумнів, питання4 ! важливо; òнаслідок.

            Слід звернути увагу. Що конспектовану інформацію треба раціонально розміщувати на сторінці конспекту, щоб вона була зрозумілою у майбутньому і нею було легко скористатись. Зробити це можна за допомогою системи заголовків, підзаголовків, ключових слів, абзаців, підкреслень тексту, нумерації тощо.

Категорія: МО Гуманітарного циклу | Додав: школа16
Переглядів: 368 | Завантажень: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Для батьків

Інструктажи

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2025
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz